coffeeheaven prodá denně více než deset tisíc káv – nejvíce letí latte a cappuccino
2008-08-27
PRAHA, 27. srpna 2008 - Káva se stává opravdovým trendem – kavárny coffeeheaven prodají denně až 10 tisíc káv a kávových nápojů. Nehledě na roční dobu nebo na typ kavárny jsou Češi ochotni najít si kávu, která jim chutná, a zajít si na ni. Společnost coffeeheaven dokonce v některých svých kavárnách oproti loňskému roku zaznamenala až 45procentní zvýšení poptávky po kávě. Nejvíce přitom stále letí klasické latte nebo cappuccino, jež si zákazníci objednávají až čtyřikrát častěji než jiné druhy kávy.
„Češi se ale rozhodně nebojí ochutnávat novinky a rádi si objednají i orientální kávové nápoje na bázi klasického espresa, okořeněné třeba kardamomem, hřebíčkem nebo zázvorem v různých kombinacích. Lidé stále více a raději experimentují a objevují nové, netradiční chutě. Exotické nápoje jsou v souladu s novými trendy moderního životního stylu mezi mladšími zákazníky čím dál oblíbenější,“ řekl Nikos Balamotis, ředitel pro mezinárodní rozvoj společnosti coffeeheaven international.
Ani v letních měsících se poptávka po kávě a kávových nápojích nijak nesnížila. U kávových ledových nápojů je tomu právě naopak. „Poptávka po ledové kávě v létě opravdu výrazně stoupá, v některých prodejnách až o stovky procent. Frostitos – ledové kávy s čokoládou nebo ovocnými příchutěmi si za červenec objednalo více než 30 tisíc zákazníků. Ochucené ledové nápoje si pak dávají více ženy než muži, a to až o 25 procent. V zimě se nejčastěji pije latte, v létě zase Blizzers – lehčí ovocné ledové nápoje – nebo čerstvě připravené džusy,“ dodal Balamotis.
V nabídce společnosti coffeeheaven se již třetím rokem objevují letní osvěžující ledové tříště z ovoce a bylinek. Ledové nápoje Blizzers mění každý rok své příchutě a zákazníci si je oblíbili. „Ve srovnání s prvním rokem, kdy jsme Blizzery představili, se poptávka zvýšila o 30 procent. Ženy si oblíbily spíše třešňový Blizzer s graviolou, muži naopak raději ochutnají zázvorový Blizzer se zelenými fíky. V horkých dnech si dokonce někteří pro Blizzery chodí i několikrát denně,“ uvedl Balamotis.
coffeeheaven nenabízí pouze různé druhy kávy nebo ovocných nápojů. Nabídku doplňuje i široká škála dortů, zákusků, sendvičů či jogurtů a džusů. Podzimní novinkou, která se ukáže na pultech kaváren v září, bude nová řada dortů vyrobených podle nejnovějších kulinářských trendů. „Rozšiřujeme nabídku dortů, jelikož pro mnoho lidí je něco sladkého nezbytné pro doladění dokonalé atmosféry při posezení u kávy. Abychom vyšli vstříc chuťovým buňkám co největšího počtu zákazníků a zákaznic, rozšiřujeme nabídku našich zákusků. Nově zavádíme speciální kolekci Premium line – Karamelovo-čokoládová věž, Čokoládový dort Oreo a Čokoládový extrém,“ řekl Nikos Balamotis.
Nedávno firma otevřela svoji vlajkovou kavárnu v centru všeho dění, přímo v Praze na Můstku. V září bude otevřena nová pobočka v administrativní budově BB centra na Pankráci. „Zákazníci ve věku mezi 25 a 35 lety si u nás hodně zvykli kupovat kávu s sebou. Naše káva jim chutná, a pokud chtějí doplnit svou denní dávku energie, rádi si k nám pro kávu přijdou a odnesou si ji. Tento trend se u Čechů začíná objevovat stále častěji,“ zakončil Nikos Balamotis, ředitel pro mezinárodní rozvoj společnosti coffeeheaven international.
O společnosti coffeeheaven
Společnost coffeeheaven provozuje ve střední Evropě značkové kavárny pod registrovanou ochrannou známkou coffeeheaven. Síť kaváren v současné době funguje v Polsku, České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Lotyšsku, Bulharsku a Rumunsku. S vývojem těchto trhů lze očekávat v blízké budoucnosti další expanze. V následujících pěti letech coffeeheaven plánuje provozovat více než 150 kaváren ve střední a východní Evropě.
Společnost CHI Czech, s. r. o., provozuje síť kaváren coffeeheaven v České republice a vlastní zde 19 provozoven. Je dceřinou společností firmy Coffeeheaven Holdings Limited, která je zalistována na Londýnské burze cenných papírů.