Nový trend na trhu zážitků: kritériem pro výběr se nově stávají emoce2010-02-24 PRAHA, 24. února 2010 - Nový trend, který se právě zabydluje na trhu zážitků, se jmenuje emoční matice. Zážitky je nyní možné vybírat podle toho, kterou emoci klient od zážitku očekává. Na výběr je devět různých emocí, které se dají kombinovat. Relaxace je vyhledávána ze 42 procent, napětí pak zaujímá při výběru 30 procent. Nejméně vyhledávanými jsou prozatím zážitky patřící mezi luxusní. Nejoblíbenějšími kombinacemi jsou volnost a relaxace nebo napětí a volnost. „Vytvořili jsme pro klienty emoční matici, abychom jim ulehčili výběr a přiblížili tak zážitky dalším a dalším lidem. Emoce jsou totiž tím hlavním efektem, o který u zážitků jde. Emoce je ten zážitek. Ty si každý z prožitého zážitku odnese a nikdo mu to již nemůže vzít. Pokud se zaškrtne například napětí, matice vybere jen ty zážitky, u kterých je možné napětí zažít. Zaleží už pak jen na každém jedinci, který konkrétní zážitek z nabídky zvolí," řekl Tomáš Soják, spolumajitel zážitkové agentury FAN MOTION. Emoční matice byla spuštěna do zkušebního provozu v průběhu ledna letošního roku. Díky matici se dá vybírat podle jednotlivých emocí nebo je možné dvě emoce kombinovat a nechat si vybrat zážitky, které nejlépe odpovídají zadaným kritériím. „Na základě zkušeností jsme došli k závěru, že u většiny zážitků je velmi těžké určit, zda je to zážitek spíše pro muže nebo pro ženy, jestli se hodí pro věkovou kategorii 20 či 40 let. Přišlo nám, že bychom vždy někoho ošidili, vždyť i ženy může bavit třeba bagrování, nebo i muži se budou chtít naučit malovat. A když jsme nad tímto začali přemýšlet, napadla nás výběrová matice," prozradil Soják. Na trhu existuje vedle stovek různých zážitků také program zážitků přímo na míru. V tomto množství se již dá stěží orientovat podle stávajících kritérií - pohlaví, věk, zaměření zážitku či cena. Interaktivní výběr podle emocí má výrazně ušetřit čas při hledání ideálních zážitků - nabídne zážitky bez ohledu na to, pro koho by měly být určeny, ale podle toho, jakou emoci by měly navodit. „Na zážitky je orientováno mnoho společenských i firemních neformálních akcí. Je však vždy těžké vybrat takový zážitek, který by zaujal vybranou skupinu lidí, který by byl pro nesourodou skupinu lidí originální. Dosud chyběla kritéria výběru. Emoční matice, dle mého názoru, v tomto ohledu velmi pomůže personalistům při organizaci programu různých firemních akcí, například večírků či teambuildingů. Stačí nastínit zaměření akce," uzavřela Ludmila Prachařová, HR manager společnosti AAABYTY.CZ. Jaro bude ve znamení nostalgických zážitků. Tedy těch, které přinášejí možnost vyzkoušet něco z minulosti. Každý se tak třeba může stát topičem parní lokomotivy z roku 1913, uměleckým hrnčířem, kovbojem na Divokém západě nebo budou účastníci moci vyrazit do zahraničí, například na offroadovou expedici do Rumunska. IN budou tedy následující emoce: volnost, retro a poznání. V létě se pak očekává velký zájem o motorové čluny, romantiku na palubě jachty či různé adrenalinové zážitky. V létě při výběru povedou hlavně volnost, radost a napětí.
Zážitková agentura FAN MOTION Czech & Slovakia přináší nevšední zážitky již od roku 2006. Dynamicky roste v oblasti zprostředkování více či méně bláznivých a neobvyklých aktivit. S velkým úspěchem pokračuje také nabídka zážitků pro všechny formou internetového portálu. Jednou ze specializací agentury jsou firemní projekty v podobě motivačních a benefitních programů pro zaměstnance společností či obchodní partnery. Dále se FAN MOTION zabývá zprostředkováváním zážitků pro osobní využití, novinkou v nabídce jsou i luxusní zážitky a v neposlední řadě se pozornost společnosti Fan Motion ubírá směrem k zahraničním turistům. |
NEED4CONNEXIONS, s.r.o. - Žerotínova 1133/32, 130 00 Praha 3 - Žižkov
Tel.: +420 602 623 030, E-mail: ruliskova@n4c.cz
beee