česky - english

Tipy pro Den dětí: Jak děti zaujmout? Nemusí se utrácet tisíce, trendem jsou drobnosti spojující rodinu

2019-05-21

PRAHA, 21. května 2019 – Doba, kdy se na Mezinárodní den dětí mezi rodiči v sousedství soutěžilo, kdo pořídí dítěti co nejdražší dárek, je passé. Kupovaná láska, náklonnost a přízeň naštěstí patří minulosti a objevují se mnohem racionálnější a zdravější trendy. Mnohdy velmi zaneprázdnění rodiče hledají příležitosti, jak se svými potomky strávit společný čas. Jeho nedostatek totiž podle mnoha psychologů českým rodinám zásadně škodí a nabourává vztahy.

Na Den dětí, jehož kořeny sahají až do dvacátých let minulého století, a nejen tehdy, má jít především o práva, potřeby a blaho dětí. „Trendem posledních zhruba dvou let je dětem koupit místo drahého dárku nějakou drobnost, díky níž zůstane celá rodina chvíli pohromadě a prohloubí tak citové vazby. Tento trend je čím dál silnější a my ho rádi podporujeme,“ řekla Ivana Maršálová, marketingová ředitelka Dino Toys. „To, co na Den dětí darujete, je symbolem toho, co chcete svým dětem nabídnout. Hra, kterou můžete hrát doma i na výletech, je zcela optimální volbou, když vám jde o společně strávený čas,“ dodala.

Co tedy na Den dětí darovat? Ivana Maršálová vytipovala několik cestovních her v cenové hladině do 300 korun. „Vezmete si je s sebou kamkoliv, hrajete doma, ve vlaku, na dovolené. Mají jednoduchá pravidla, jsou rychlé a zábavné. I když jsou určené pro děti, zaujmou i rodiče. Rozvíjejí dovednosti, myšlení, procvičí paměť i postřeh. Kromě už vyjmenovaných výhod jsou lákavé také tím, že jsou balené v praktických plechovkách, které se těší čím dál větší oblibě,“ shrnula společné přednosti nových postřehových her Monster Box a Rapido z dílny společnosti Dino.

„Ve stejný čas, před několika týdny, jsme vydali k příležitosti Dne Dětí i čtveřici karetních her Unicorns, Faunatastic, Color Chaos a Flex. Každá z nich oslovuje jinou věkovou skupinu a každá má odlišný herní princip. Čtveřici novinek jsme představovali mimo jiné návštěvníkům veletrhu Svět knihy v pražských Holešovicích. Děti byly nadšené a rodiče také. Dostali jsme zpětnou vazbou, která předčila naše očekávání. To samé můžu zopakovat o Rapidu a Monster Boxu,“ uzavřela Ivana Maršálová.

Ivana Maršálová potvrzuje, že spousta rodičů už upustila od bezúčelného pořizování drahých darů. „Na prodejích jednotlivých výrobků je to dobře viditelné. Trendem je nyní vybírat drobné, zato šikovné a funkční dárky do tří nebo čtyř stovek,“ popsala. Mnoho odborníků z řad psychologů, a to včetně v médiích často citovaného Petra Stránského, se shoduje, že zbytečně nákladné dary mnohdy mohou nejmenší generaci spíše uškodit než prospět, jsou nevýchovné a často kazí charakter.

<< zpět


NEED4CONNEXIONS, s.r.o. - Žerotínova 1133/32, 130 00 Praha 3 - Žižkov
Tel.: +420 602 623 030, E-mail: ruliskova@n4c.cz


beee