česky - english

Jaké hračky byly pod stromečkem nejčastěji? Roli favorita potvrdily stolní hry a překvapily dřevěné kostky

2019-01-09

Praha, 9. ledna 2019 – Přes všechny skeptické hlasy, že se děti stále více uchylují k elektronickým hrám na počítačích, telefonech nebo herních konzolích, byly nejčastějším dárkem pod stromečkem stolní hry. Vyplývá to ze statistiky vánočních prodejů největšího tuzemského producenta deskových her a hraček, společnosti Dino Toys. V posledním kvartálu minulého roku zaznamenal meziroční nárůst prodejů svých výrobků o dvanáct procent a v porovnání s rokem 2017 zvýšil celkový objem tržeb o zhruba osm procent.

„Z jednotlivých produktových skupin se nejlépe dařilo stolním společenským hrám, které tímto způsobem rostou již třetí rok po sobě. V roce 2018 to bylo téměř o deset procent a díky zvýšení prodejů dražších her zároveň nejvíce přispěly i v absolutní hodnotě obratu firmy,“ popsala Ivana Maršálová, marketingová manažerka ze společnosti Dino Toys, jaké hračky šly před Vánoci nejvíce na odbyt.

Podle Maršálové je stoupající obliba stolních her reakcí na elektronické hry, u kterých je hráč sám, nebo jen ve virtuálním kontaktu. Zato deskové hry se hrají ve skupině a mezi hráči se odehrává komunikace, což u počítačových her není. Deskové hry umožňují celé rodině fyzicky sdílet emoce a společně prožít spoustu zábavy i adrenalinu.

Například při hře Dostihy a sázky, která má nyní novou rychlejší verzi, si užijí legraci a zároveň si mohou bez hrozby skutečné ztráty zariskovat v byznysu dostihových závodů. Mnozí se zase rádi zapotí při řešení složitých kvízů a rébusů při úniku z nebezpečí v únikových hrách na doma z edice Exit.

Nejprodávanějšími tituly byly léty prověřené hry jako jsou Dostihy a sázky, Kamionem po Evropě, Člověče nezlob se, Země město nebo AZ kvíz, ale v pozadí nezůstaly ani žhavé novinky, kterým vévodila ryze česká rodinná hra z archeologického prostředí Farao nebo kvízová párty hra Zázraky přírody, která je na trhu teprve jeden měsíc.

Překvapením mezi vánočními dárky byl mírný nárůst prodejů dřevěných obrázkových kostek. Ty byly před padesáti lety nejoblíbenější hračkou dětí v každé domácnosti. Jejich čistota a elegance základního tvaru podněcující v dětech tvořivost a fantazii jsou zřejmě důvodem, proč se tato hračka dostává zpět do obliby. Stoupajícím trendem je i návrat k přírodním, zdravotně nezávadným materiálům a ruční výrobě, což se přesně v prodejnosti obrázkových kostek potvrdilo.

Zákazníci se také vrátili ke skládání puzzle. Sady jak pro děti, tak i pro dospělé se prodávaly lépe než předloni, což je pozitivní informace, jelikož jejich prodeje předchozí tři roky po sobě klesaly. A obnoveným evergreenem loňských Vánoc byla plastová Tatra, které se již čtvrtým rokem prodalo přes 50 tisíc kusů.

<< zpět


NEED4CONNEXIONS, s.r.o. - Žerotínova 1132/32, 130 00 Praha 3 - Žižkov
Tel.: +420 602 623 030, E-mail: ruliskova@n4c.cz


beee