česky - english

„Škola hrou“ neznamená chaos v hodině. Děti si nejvíce informací osvojí právě při hře – všemi smysly

2018-08-08

Praha, 8. srpna 2018 – Nároky výuky stoupají, roste objem učiva i jeho obtížnost, děti se musí více věnovat škole, na hru nezbývá čas. A přestože vývojoví psychologové se shodují, že hra je hlavním způsobem učení, Komenského odkaz Škola hrou se stále nedaří uvést do praxe.

V učebních plánech je stále hodně informací, které děti musí znát. Prosté memorování je obtížné a děti nebaví. Už Komenský si uvědomil, že děti se nejvíce naučí, pokud přijímají informace doslova všemi lidskými smysly v živé činnosti.

„Pro děti jsme vyvinuli řadu edukačních her různé obtížnosti. Témata nevolíme náhodně, ale po konzultacích s pedagogy. Tak vznikla celá edukativní řada Lišácké učení pro předškoláky a menší žáky, kde se hravou formou děti seznamují například s dopravní výchovou nebo si osvojují hodiny. Ve hrách Karel IV. a Rudolf II. se zase děti přenesou do doby těchto dvou panovníků. Pochopí v nich dějiny, které se probírají na prvním stupni základních škol, a baví je pak i ve vyšších ročnících,“ vysvětlila manažerka marketingu Dino Toys Ivana Maršálová, jak vznikají naučné hry,.

Hra, která rozvíjí jejich schopnosti a pomáhá jim chápat okolní svět, je pro děti přirozená. Na rozdíl do strohého memorování, které je založeno na slově musíš. Argument přípravy na budoucí kariéru dítě vnitřně nechápe a není pro něj motivací. Přirozeným sociálním tlakem je napodobit svět dospělých a touha uspět ve hře, takže se děti aktivně snaží osvojit si znalosti a dovednosti potřebné k sebeprosazení.

Pro nový školní rok jsme pro děti připravili nové velké IQ globy, což jsou naučné hry se 440 kvízovými otázkami na 3 témata. Jeden kvíz je geopolitický, o zemích, městech a měnách. Další je historický a věnuje se historii, památkám a kultuře. A poslední je junior kvíz, díky němuž se děti dovědí mnoho zajímavého o zvířatech. Další novinkou pro zábavné učení zeměpisu a orientace v mapách jsou Puzzle Mapy Evropa a Svět, kde se z tvarových dílků skládají jednotlivé státy,“ vyjmenovala Ivana Maršálová, co nového pro školáky nachystali v Dino Toys.

Příběhy her pomáhají dětem vytvářet si kognitivní mapy souvislostí. Nemusí znát zpaměti všechna fakta, protože při hře se je automaticky naučí a logicky dokážou z informací obsažených ve hře určit vztahy a vazby. Platí totiž, že když dítě odříká letopočty a jména aktérů z historie nebo hlavní města států Afriky a Asie, vůbec to neznamená, že pochopilo dějinné události a jejich význam a vzájemné vztahy.

<< zpět


NEED4CONNEXIONS, s.r.o. - Žerotínova 1132/32, 130 00 Praha 3 - Žižkov
Tel.: +420 602 623 030, E-mail: n4c@n4c.cz


beee