česky - english

Předvánoční nákupy firem zvýšily poptávku po kancelářském vybavení. Ta vzrostla už nyní téměř o pětinu

2017-10-25

PRAHA, 25. října 2017 – Blíží se konec roku a většina podnikatelů se začíná zabývat otázkou, jakou částku ze svých příjmů budou muset odvést do státního rozpočtu. Jak nejlépe zoptimalizovat své výdaje. Podnikatelé i firmy ke konci roku nakupují o sto šest. Nejstarší tuzemské internetové B2B tržiště ABC Českého Hospodářství registruje před koncem roku zvýšenou poptávku zejména po kancelářském vybavení.

„Konec účetního roku se jako každý rok projevuje na poptávaných komoditách tržiště. Oproti zbytku roku už teď registrujeme až o 18 procent vyšší poptávku například po kancelářském vybavení od nábytku až po elektroniku, výpočetní techniku a mobilní telefony,“ komentoval výsledky průzkumu Milan Novotný, marketingový ředitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

Realizovat obdobné nákupy přes B2B tržiště je pro poptávající velmi jednoduché. Stačí vložit poptávku a správně ji umístit do oboru, kterého se týká. Jakmile se poptávka rozešle – denně rozesíláme přes 22 tisíc mailů více než 29 tisícům aktivních uživatelů –, začnou se zadavateli hrnout nabídky. Zbývá už jen vybrat si tu nejvýhodnější. Zákazníkům může pomoci zadat do poptávky žádost o specifikaci, případně další relevantní ukazatele pro rozhodnutí, jako jsou cena, dodací podmínky a servis,“ vysvětlil Milan Novotný.

Poptávky je možné zadávat zdarma – stejně tak prohlížet nabídky ostatních klientů. Úspora se navíc pohybuje mezi 20 procenty až polovinou finančních prostředků. Se stejnou sumou se tak dá nakoupit mnohem více nezbytných náležitostí. Podle dosavadních zkušeností navíc platí, že čím větší částky firma přes B2B tržiště točí, tím vyšší úsporu realizuje.

„Nákupy by podnikatelé neměli nechávat až na samý konec roku. Daňově uznatelné samozřejmě budou do posledního prosince, ale případná kontrola z finančního úřadu se může zvlášť zaměřit na prokázání faktu, že nákupy provedené na konci prosince jsou skutečně využívány pro potřeby firmy. Jinými slovy, že zakoupená tiskárna nebyla dárek pro příbuzné k Vánocům. Jde o zbytečné komplikace, kterým se dá předejít rozložením firemních nákupů do co největší části roku,“ varoval Milan Novotný.

Výhoda internetového obchodování spočívá i v jednoduché možnosti získat dodávky zboží ze zahraničí. Klient si tak z přehledného systému vybere maximálně vyhovující nabídku. V tuto chvíli jsou nejčastěji využívanými lokalitami země Evropské unie. Největší počet zakázek – tedy poptávek a nabídek – registruje B2B tržiště ABC Českého Hospodářství ze zemí, jako je Slovensko a Polsko.

„Typickým klientem našeho tržiště je menší firma od jednoho zaměstnance až po velkou firmu s tisícovkou zaměstnanců. Na tržišti realizuje obchody celý top management – od majitelů firem přes jednatele, šéfy marketingu a obchodu až po office managery. U velkých firem pak většinu obchodů realizují zásobovači,“ shrnul Milan Novotný, marketingový ředitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.


<< zpět


NEED4CONNEXIONS, s.r.o. - Žerotínova 1132/32, 130 00 Praha 3 - Žižkov
Tel.: +420 602 623 030, E-mail: n4c@n4c.cz


beee