česky - english

Fotografování v restauracích: vyfocené jídlo je chutnější. Češi se snaží zachytit i atmosféru podniků

2016-04-13

PRAHA, 13. dubna 2016 V restauracích v Česku se běžně stává, že si hosté před zahájením konzumace jídlo vyfotografují. Novým trendem je to, že se nezaměřují pouze na pokrmy, ale i na interiér podniků.

Je v pořádku, když si lidé v restauracích fotí jídlo? Pro některé lidi se stalo focení pokrmů rituálem. V Česku je stále populárnější. Češi se ale zaměřují nejen na design jídla, snaží se zachytit celkový dojem z jednotlivých podniků. „Jídlo už dávno není jen na zahnání hladu. Do restaurací a bister chodí lidé stále častěji kvůli gastronomickému zážitku a atmosféře. Je zajímavé, že většina lidí tvrdí, že když si v restauraci objednají jídlo, které je dobré, ale restaurace má špatnou obsluhu nebo nevábný interiér, méně jim chutná. Z amerického průzkumu zase vyplývá, že 88 procent dotázaných si myslí, že čistota toalet ukazuje na to, jaká je úroveň čistoty restaurace a kuchyně. Češi se proto naučili fotografovat nejen jídla, ale snaží se zachytit i atmosféru podniků a jejich čistotu. Díky fotografiím pak vědí, kterou restauraci doporučit třeba přátelům nebo kam už se nevracet,“ vysvětlila Michaela Plesníková, regionální manažerka Yelp.cz.

Na dvou univerzitách ve Spojených státech proběhl výzkum, jehož účastníci dostali kousek dortu, před jehož konzumací si mohli vybrat, zda se do něj rovnou pustí nebo si zákusek nejdříve vyfotí. Lidem, kteří sáhli po foťáku či mobilu, připadal zákusek chutnější než ostatním. „Myslím, že prostřednictvím fotografií lze snadno ovlivňovat stravovací návyky lidí. Když například vidím fotografii salátu, dostanu na něj chuť a v restauraci si ho i objednám. Podle vědců je prý možné díky fotografiím oklamat i chuťové pohárky. Pokud si člověk začne prohlížet snímky zdravých jídel, svůj mozek tím přesvědčí, že mu taková jídla chutnají víc než doopravdy,“ uvedl uživatel aplikace Yelp.cz.

V Česku se mohou lidé účastnit řady workshopů a přednášek týkajících se správného nasnímání jídla i stravovacích podniků. Jednotlivé fotografie se dočkají výstavy. Do akce, která se snaží ukázat, jak restaurace, bistra nebo třeba obchody vnímají jejich zákazníci, se zapojilo přes 50 pražských podniků. „Cílem akce je oslovit návštěvníky pražských restaurací a obchodů a motivovat je k zachycení jedinečné atmosféry konkrétních míst tak, jak ji vnímají a vidí právě oni. Vernisáž proběhne ve čtvrtek 5. května od 18 hodin v Galerii Jakubská, jedná se o jednorázovou událost. Hlavními objekty vernisáže budou plakáty jednotlivých podniků složené z vybraných fotografií uživatelů Yelp.cz. Plakáty budou po vernisáži umístěny přímo v podnicích, v nichž vybrané fotografie vznikly,“ uvedl spoluorganizátor výstavy Tomáš Bajer z portálu vyvolej.to. „Zpětná vazba je pro nás velmi důležitá. Doufáme, že reakce budou spíš pozitivní, ale i ty negativní jsou přínosem. Vždy je možnost se zlepšovat. Pokud uznáme, že poznatky jsou namístě, pokusíme se na ně reagovat, doplnil Petr Střecha, majitel bistra a vinného baru Den Noc.


O YELP.CZ, www.yelp.cz

 

Yelp byl založen v San Francisku v červnu roku 2004. Od té doby vznikly Yelp komunity v metropolích více než 32 zemí. Yelp jsou internetové stránky a mobilní aplikace, které spojují lidi se skvělými místními podniky. Od založení Yelp zapustil kořeny v zemích po celém světě. V červenci 2013 byla aplikace spuštěna v Česku. Ve 32 zemích světa se stal předním místním průvodcem od butiků a mechaniků po restaurace a ordinace zubních lékařů. Yelp komunita se skládá z místních obyvatel, kteří se připojují on-line, aby se podělili o své názory na místní podniky. V březnu 2016 by se měl počet recenzí přehoupnout přes 100 milionů, díky nim je Yelp hlavním místním průvodcem pro reálné lidi. V roce 2015 navštívilo Yelp prostřednictvím svého mobilu přibližně 86 milionů unikátních návštěvníků. Okolo 75 milionů unikátních uživatelů navštívilo Yelp na desktopech.

<< zpět


NEED4CONNEXIONS, s.r.o. - Pernerova 293/11, 186 00 Praha 8
Tel.: +420 602 623 030, E-mail: n4c@n4c.cz


beee