česky - english

Příprava na konec pracovní smlouvy: jak se vyvarovat půlročního hledání nové pozice?

2012-11-21

PRAHA, 21. listopadu 2012 – S koncem roku se blíží také konec mnoha pracovních smluv sjednaných na dobu určitou. Pokud zaměstnanec ví, že pro nadbytečnost nebude jeho pracovní poměr pokračovat, měl by se po novém uplatnění poohlížet už nyní. Průměrná doba hledání vhodného zaměstnání se vlivem regionálního trhu práce, profesního zaměření i aktivity samotného uchazeče pohybuje od několika týdnů až po šest měsíců. Nárůst nabídky volných pracovních pozic očekávají personalisté právě na začátku nového roku.

Fronty na volná místa

Zásadním faktorem dobré zaměstnatelnosti osob je podle portálu džob.cz oborové zaměření. Zatímco strážní nebo obchodníci naleznou uplatnění bez větších problémů, lidem hledajícím v office managementu současný pracovní trh nepřeje. „Nejhorší výchozí pozici mají například keramici, truhláři, ale i pracovníci v office managementu, kde se hlásí až 18 uchazečů na jednu inzerovanou nabídku. O mnoho příznivější situace panuje mezi IT programátory NET, marketingovými pracovníky nebo personalisty, kde připadá na jedno místo kolem tří uchazečů,“ srovnala Weronika Kondziolková z personálního portálu džob.cz.

„Začátek roku vnímají firmy jako novou etapu a k realizaci dříve dohodnutých obchodů potřebují personální obsazení. Proto v lednu 2013 předpokládáme zvýšenou poptávku po pracovní síle,“ uvedla Weronika Kondziolková. Nejvážnější situace panuje v Ústeckém kraji s mírou nezaměstnanosti 13,2 procenta, naopak nejlepší poměr nabídky a poptávky na trhu práce vykazuje již tradičně hlavní město, v němž na jedno volné pracovní místo připadají tři kandidáti.

Spoléhat jen sám na sebe už nestačí

Pokud má pracovník termínovanou smlouvu s datem vypršení 31. prosince 2012, může si už nyní na Úřadu práce podat žádost o zařazení do evidence zájemců o zaměstnání. Konkurenční výhodu získají ti, kteří se aktivně nabídnou potenciálním zaměstnavatelům na pracovních portálech nebo navštíví zavedenou personální agenturu.

„Je dobré využívat více zdrojů – jak portálů, tak agentur. Portály poskytují hlavně informace o nabídkách práce z jednotlivých poboček Úřadu práce, volného podnikatelského prostředí a soukromé sféry. Seriózní agentury by měly uchazečům poskytnout nejen prostor pro pohovor, ale v rámci něho i poradenský servis a zpětnou vazbu na závěr výběrového řízení,“ míní Weronika Kondziolková z portálu džob.cz. Podle Kondziolkové ale jen málokterý zprostředkovatel shání vhodné zaměstnání pro konkrétní uchazeče. Postup je v praxi spíše opačný. Na volné pracovní pozice, které inzerují firmy, se dosazují vhodní zaměstnanci.

„V džob.cz si uchazeči i firmy přijdou na své v obou směrech. Stejně jako u lékaře chce pacient znát analýzu své nemoci, tak i agentury by měly dávat prostor k vysvětlení či analýze situace člověka na trhu práce. To se snažíme dodržovat v klasických službách i projektech financovaných z evropských strukturálních fondů. V Moravskoslezském kraji jde o projekt Nová práce!!! určený osobám nad 50 let, zdravotně znevýhodněným a se základním vzděláním. V Jihomoravském kraji poskytujeme kompletní služby lidem do 25 let nezávisle na stupni vzdělání v projektu Potenciál 25,“ popsala Weronika Kondziolková.

Náskok díky VideoVizitce

Současné firmy sázejí na inovaci. Hledají novou energii a neotřelé nápady. Vyžadují alespoň minimální jazykové znalosti a uživatelské ovládání moderních technologií. Díky velké konkurenci si mohou dovolit vybírat. Proto musí uchazeč zaujmout na první pohled, nadchnout svým přístupem a chutí vykonávat to, co se od něj očekává. Trendem moderní doby se stala několikasekundová VideoVizitka přiložená ke klasickému životopisu.

„Opakují se případy, kdy nás osloví lidé nešťastní z bezvýchodného hledání, ale po natočení VideoVizitky seženou zaměstnání během týdne. S lidmi, kteří čekají delší dobu, třeba půl roku, se snažíme pracovat v rámci zmiňovaných projektů a sklízíme úspěchy. Hodně záleží na samotné aktivitě uchazečů, a to i po zmíněných šesti měsících,“ dodala Weronika Kondziolková z džob.cz.

 

 

O společnosti DŽOB, s.r.o. a portálu www.dzob.cz

Džob.cz je český personální portál se sídlem v Brně a pobočkou v Ostravě. V roce 2009 představil na českém trhu unikátní koncept VideoVizitek, který umožnil žadatelům o zaměstnání prezentovat se firmám vlastnoručně natočeným videem. V současné době využívá služby personálního portálu džob.cz přibližně 8100 uchazečů o práci a 70 zaměstnavatelů. Společnost také spravuje vlastní síť DŽOBpointů. V letošním roce získala dotaci z evropských fondů, která umožní firmám vybírat zaměstnance z databáze džob.cz zcela zdarma. Více informací na www.dzob.cz.

<< zpět


NEED4CONNEXIONS, s.r.o. - Žerotínova 1132/32, 130 00 Praha 3 - Žižkov
Tel.: +420 602 623 030, E-mail: n4c@n4c.cz


beee