česky - english

AAABYTY.CZ: V době krize stoupají nároky prodávajících a kupujících na kvalitu služeb

2010-03-02

PRAHA, 2. března 2010 - Benefity k exkluzivním smlouvám, poprodejní servis, bonusy k novostavbám, výběr minimálně ze čtyř nemovitostí a vysoké nároky na informovanost a šíři servisu realitních makléřů patří v současné době k základním požadavkům nabízejících a poptávajících na práci realitní kanceláře. Co bylo ještě před třemi lety výjimečným přáním, se dnes považuje za standard služeb.

Za samozřejmé dnes poptávající v případě novostaveb považují například dny otevřených dveří či prohlídky vzorových bytů. „Například u projektu Dobronická se odezva po dni otevřených dveří zvýšila o 80 procent. Poptávající dnes při prohlídkách automaticky počítají také se vzorovými byty - tedy vybranými zařízenými byty pro konkrétní představu o využití prostoru. Velký úspěch měl den otevřených dveří i v případě pronájmů - polovina nabízených bytů činžovního domu byla pronajata okamžitě," vyjmenoval Otakar Šmíd, ředitel realitní kanceláře AAABYTY.CZ.

Standardem dnes jsou dříve spíše nadstavbové služby. „Stouply požadavky i na finanční služby - bez finančních poradců, kteří vyřídí hypoteční a jiné úvěry na bydlení, už profesionální realitní kancelář nemůže fungovat. Zajímavé také je, že poptávající dnes požaduje prohlídky minimálně čtyř bytů," řekl Otakar Šmíd. V případě velkých transakcí stoupla poptávka také po zastupování makléřem při obíhání úřadů - například při přehlášení vody, plynu a elektřiny, což bylo v minulosti také ojedinělé.

V případě nabízejících se oproti minulosti zvýšil tlak na informační zázemí makléře. Cenové analýzy a srovnání jsou dnes považovány za naprostou samozřejmost. Vysoké požadavky jsou kladeny též na perfektní znalost lokality včetně občanské vybavenosti a cenovou mapu oblasti. Stále obvyklejší jsou i dotazy na pojištění svěřeneckého účtu - obavy ze zneužití peněz neseriózní realitní kanceláří jsou kvůli špatným zkušenostem z minula stále častější. Prodávající si oproti minulosti při uzavírání exkluzivních smluv také navykli na benefity k exkluzivním smlouvám - například na slevové karty pro vybrané obchody.

„Prodávající zvýšili své nároky na prezentace nemovitostí - ať už v případě developerských projektů či secondhandového bydlení. Chtějí výrazné označení a velmi kvalitní prezentace. Velkou pozornost budí i virtuální prohlídky - poptávající si byt nejprve prohlédne z pohodlí obýváku, a až pokud splňuje očekávání, jde na skutečnou prohlídku. Poptávající oceňují, že jde o výraznou úsporu času, a nabízejícím odpadají zbytečné návštěvy," uzavřel Otakar Šmíd, ředitel realitní kanceláře AAABYTY.CZ.

Zájem stoupá také o poprodejní servis - tedy o asistenci makléře až do zaplacení daně z převodu nemovitostí. Standardem zůstává zájem o právní servis, jistotu kvalitní databáze bonitních poptávajících a inzerci v rámci provize realitní kanceláře. Právě organizování inzerce prodávané nemovitosti vede podle posledních průzkumů nabízející nejčastěji k realizaci prodeje přes realitní kancelář.


O realitní kanceláři AAABYTY.CZ

Realitní kancelář AAABYTY.CZ je jednou z kapitálově nejsilnějších realitních kanceláří na trhu v České republice a jednou ze tří největších realitních kanceláří z pohledu počtu prodaných nemovitostí. Na tuzemském realitním trhu funguje od roku 2005. Aktuálně spolupracuje s více než 120 makléři a 12 převodci.

Během prvního pololetí roku 2009 disponovala nabídka kanceláře měsíčně v průměru téměř 1100 nově zařazenými nemovitostmi. Objem prodaných nemovitostí překročil měsíčně bezmála 300 milionů korun. Prostřednictvím realitní kanceláře shánělo nemovitost téměř šest tisíc nových poptávajících měsíčně.

AAABYTY.CZ disponují sítí poboček a obchodních míst v celé České republice. Majoritním akcionářem realitní kanceláře je společnost SPGroup s kapitálovým zázemím, majetkem v portfoliu v hodnotě 4,5 miliardy korun.

<< zpět


NEED4CONNEXIONS, s.r.o. - Žerotínova 1132/32, 130 00 Praha 3 - Žižkov
Tel.: +420 602 623 030, E-mail: n4c@n4c.cz


beee