česky - english

ABC: Až pětinu nákladů na stavbu rodinného domku ušetří zákazníci internetových B2B tržišť

2010-06-17

PRAHA, 17. června 2010 - Postavit si rodinný domek svépomocí není jen záležitost socialistické éry. V posledních letech se české kutilství projevuje opět intenzivně. Podle analýzy nejstaršího tuzemského internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství se vhodným nákupem materiálů dá ušetřit v průměru 20 procent nákladů. Největší poptávka je před začátkem léta o okna, střechy a obklady spolu s dlažbou.

„Zájemce má možnost si buď vybrat dodavatele z aktuálních nabídek, nebo má možnost vložit poptávku po materiálu či jednotlivých službách. Zde má i možnost zadat maximální cenu, kterou je ochoten zaplatit. Pak už si jen vybírá z došlých nabídek. Vložení poptávky je na tržišti ABC Českého Hospodářství zdarma. Meziročně poptávka po těchto komoditách stoupla o 25 procent," vysvětlil Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

Velmi výrazně se dá tímto způsobem ušetřit i při nákupu služeb. V případě nejpoptávanějšího truhlářství, tesařství a instalatérství jde až o 30 procent nákladů. Populární je i nákup stavební mechanizace, kde úspora dosahuje 25 procent nákladů, cihel a omítek s úsporou 15 procent a dveří a oken s úsporou 20 procent.

V tuto chvíli ABC Českého Hospodářství registruje 60 poptávek po oknech, 40 po střechách, sto aktuálních poptávek po stavebních materiálech, jako jsou omítky, cihly, tvárnice a materiály na zateplení domu. O obklady a dlažby aktuálně projevuje zájem 40 kupujících.

„Stačí pouze vložit poptávku po konkrétním zboží nebo službě. Jakmile se poptávka rozešle - denně rozesíláme 50 tisíc e-mailů s poptávkami více než 8000 aktivních uživatelů -, začnou se zadavateli hrnout nabídky. Zbývá už jen vybrat si tu nejvýhodnější. Prakticky jen zákazníkům radíme zadat do poptávky žádost o specifikaci i dalších relevantních ukazatelů pro rozhodnutí: ceny, dodacích podmínek a servisu," vypočítal Predrag Dukič.

Nabízející na tržišti dokážou bez problémů zprostředkovat nákup veškerých komodit. Trendem měsíce června se však stávají vyloženě letní záležitosti. A to počínaje židlemi přes grily, pergoly, zahradní nábytek, vodovodní baterie nebo klimatizace až po matrace pro zdravé spaní.

Ceny na tržišti se navíc mění poměrně rychle. „Jde o internetové obchodování, které je živé a reálné. To znamená, že vývoj cen kopíruje vývoj na trhu. Jen jsou změny dynamičtější díky rychlosti a snadnosti obchodování. Výkyvy cen jsou tak samozřejmě podřízeny poptávce a sezonností. Zřejmý a dlouhodobý pokles cen je například nejvíc vidět u domácích spotřebičů a další elektroniky," uzavřel Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

Výhoda internetového obchodování spočívá i v jednoduchém kontaktování zahraničních partnerů. Klient si díky tomu z přehledného systému vybere maximálně vyhovující zakázku. V tuto chvíli jsou nejčastěji využívanými lokalitami země Evropské unie. Největší počet poptávek registruje B2B tržiště ABC Českého Hospodářství ze zemí, jako je Francie, Německo a Španělsko. Velmi dobře touto formou funguje i obchod s Velkou Británií nebo Ruskem.


O internetovém tržišti ABC Českého Hospodářství

Internetové B2B tržiště ABC Českého Hospodářství považuje za své poslání vytvářet nové obchodní příležitosti pro dynamické a rozvíjející se společnosti. Společnost byla založena v srpnu 1996 a o měsíc později vydává první katalog. Jde o ucelený přehled kontaktů na více než 47 tisíc oborově roztříděných firem. Katalog vychází pravidelně v české, anglické a německé verzi. O další měsíc později začíná uživatelům sloužit služba ABC Free Line. Jako první společnost na českém trhu firma začala poskytovat skutečně ověřené obchodní kontakty.

V září 1997 vydává ABC Českého Hospodářství první ABC CD-ROM verze ABC Classic. O půl roku později dochází ke spuštění ABC Business serveru. Opět jako první v tuzemsku poskytuje ABC obchodní kontakty firem na internetu. V červnu 1999 je k dispozici produkt ABC Global Kontakt. Díky němu server ABC aranžuje poptávky po českých výrobcích ze zahraničí. O rok později přichází na trh ABC WAP. A znovu jako první v Česku zpřístupňuje ABC obchodní kontakty na mobilních telefonech v technologii WAP. V červenci 2002 dochází k rozšíření služeb a společnost zasílá e-mailem denně aktuální nabídky, poptávky a tendry firem z Česka i ze zahraničí.

V tuto chvíli má společnost více než 47 tisíc aktivních zákazníků. Za celý rok 2008 stránky ABC Českého Hospodářství otevřelo více než 1,1 milionu unikátních návštěvníků.

<< back


NEED4CONNEXIONS, s.r.o. - Pernerova 293/11, 186 00 Praha 8, Czech Republic
Tel.: +420 602 62 30 30, E-mail: n4c@n4c.cz